Hangar 5 i Bromma – Kontor nära Stockholm

Bromma förvandlas just nu från industristad till urban blandstad. Här utvecklar vi Hangar 5 – en etablering med kontor, handel och hotell där både arbete och livet får rum, med Sverige runt hörnet.

Det lekfulla porträttet av Amelia Earhart, den första kvinnan som flög över Atlanten, välkomnar resenärer till Stockholm Bromma Airport. Bakom verket står konstnären Catrine Näsmark och några av ledorden för konsten som visas på flygplatsen är mod, gränslöshet och ambition.
Ord som jag också tycker sammanfattar mycket av utvecklingen i Stockholms närförort Bromma just nu. Områdena Mariehäll och Ulvsunda förvandlas från industriområden till levande kvarter med kontor, bostäder och detaljhandel tätt sammanvävt med handelsområdet Bromma Blocks.

Tillsammans med den starka utvecklingen vi redan sett i Sundbyberg och Solna liksom utbyggnaden av den spårbundna trafiken blir läget vid Bromma Blocks extra spännande. Därför utvecklar vi nu Hangar 5, en kontors-, hotell- och handelsfastighet med arkitektonisk utgångspunkt i områdets historia och visionen om att erbjuda en plats där högt flygande visioner förverkligas.

Mötesplats i händelsernas centrum
Hangar 5 är platsen för att skapa idéer som förändrar omvärlden och samtidigt träffa människorna att genomföra dem med. Hit flyttar företag med ambitionen att behålla och locka talanger utan att för den skull betala cityhyror.

Tvärbanans nya hållplats kommer att ligga i direkt anslutning till kontorsentrén. I husets bottenvåning öppnar ICA Maxi med apotek och hela butiksutbudet i Bromma Blocks finns runt hörnet. Kommunikationerna fungerar utmärkt oavsett om man vill resa kollektivt till innerstan, promenera till Sundbyberg, ta bilen till Kista eller flyga till Berlin. Behöver medarbetare från andra städer stanna kvar längre underlättar longstay-hotellet som öppnar mitt i etableringen.

I utformning och materialval knyter vi an till platsens historia och de tre huskropparna Glashuset, Betonghuset och Metallhuset speglar områdets industriella karaktär fast i en modern och inbjudande tappning. Här vill vi skapa en kreativ arena där man hittar en spännande blandning av kontor, co-working samt smarta ytor för koncentration och återhämtning. Tillsammans skapar delarna en helhet där man befinner sig i händelsernas centrum – eller åtminstone bara ett flyg bort. Hangarlivet i Bromma blir något att längta till där vi ser gränslösa möjligheter att fylla det med, vad ser du?

/ Joakim Büren, Fastighetsutveckare på NCC Property Development

ÖVRIGA INTRESSANTA NYHETER

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på NCC Sverige AB, orgnr. 556613-4929 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Funktionella cookies

Funktionella cookies behöver placeras för att webbplatsen ska kunna prestera som du förväntar dig, exempelvis så att den känner av vilket språk som du föredrar, för att känna av om du är inloggad, för att hålla webbplatsen säker, komma ihåg inloggningsuppgifter eller för att kunna sortera produkter på webbplatsen utefter dina preferenser.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för personlig anpassning

För att ge dig en bättre upplevelse placerar vi cookies för dina preferenser

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.